Input your search keywords and press Enter.

Vrijdag = koelkast kijkdag (Marloes)

Vrijdag = koelkast kijkdag

Vrijdag = koelkast kijkdag

We zitten volop in het nieuwe jaar met de goede voornemens nog op het netvlies. Afvallen staat hoog op die de lijst. De eerste maand is iedereen altijd heel erg fanatiek, maar daarna wordt het zwaar en steeds moeilijker om vol te houden. Maar het verhaal van Marloes is voor ons allemaal een motivatiebron. Het is tenslotte fijn om te weten dat jij niet de enige bent die het soms moeilijk vindt. Maak kennis met Marloes en haar succes verhaal!


Vertel eens wie is Marloes?

Ik ben Marloes Stolz, eigenlijk moet ik zeggen Marloes van Riel-Stolz. Ik ben namelijk sinds 2013 getrouwd met Joost van Riel. Ik ben 36 jaar jong en ben geboren en getogen in Den Haag. Na gewoond te hebben in Nijmegen, Heemskerk en Rijswijk, woon ik na 15 jaar weer in de mooie stad achter de duinen, Den Haag!

IMG_2983

Wat doe jij in het dagelijks leven?

Ik werk fulltime en ben toe aan de volgende stap in mijn loopbaan. Daarnaast volg ik de thuisstudie Projectmanagement. Na een vermoeiende werkdag probeer ik regelmatig te sporten, maar vind het ook heerlijk om op de bank een film of serie te kijken. Zowel het sporten als relax op de bank hangen vind ik ontspannend.

Wat doe jij qua sport?

Ik speel tennis op wedstrijdniveau (competitie en toernooien) en lekker vrij spelen. Daarnaast fitness ik regelmatig, voornamelijk cardio, maar ik wil ook meer aan krachttraining doen om het lichaam sterker en gezonder te maken. Fitnessen doe ik niet (meer) in een sportschool, maar we zijn bezig om thuis een sportkamer te creëren. De crosstrainer staat inmiddels en we breiden het langzaam uit.

Dat is wel een luxe, sporten aan huis. Maar ben jij altijd al sportief geweest?

Vanaf mijn negende speel ik tennis. Van mijn elfde tot zeventiende jaar heb ik aan Jiu-Jitsu gedaan. Ook heb ik nog een blauwe maandag op Streetdance gezeten. Ik hou van dansen, maar danspasjes uit mijn hoofd leren was niet echt voor mij weggelegd. Verder heb ik ook bij verschillende sportscholen gefitnesst.

IMG_4455

Vind jij sporten belangrijk?

Ik vind sport erg belangrijk. Het is uiteraard goed en gezond voor je -maar niet geheel onbelangrijk- je ontspant je daardoor. In hectische tijden kun je je ook goed uiten en afreageren met sporten.

Bijvoorbeeld keihard de bal op de tennisbaan slaan, heerlijk! Daarnaast heb je sociale contacten en kun je zelfs vriendschappen opbouwen door het sporten. Maar het allerbelangrijkst is wel dat het voor zowel je lichaam als geest gezond is.

Het is inderdaad heerlijk om even alle stress uit je lijf te sporten. Stress kan namelijk nare dingen met zich mee brengen en dat wil je niet. Dus dan maar lekker keihard sporten en daarna dood moe op de bank liggen ;).
Nu kent Erlinde jou al erg goed maar ik (Stefanie) nog niet. Ik hoorde dat jij veel kilo’s kwijt bent. Klopt dat?

Ja, dat klopt zeker. Ik ben altijd wel fors geweest. Alleen tijdens de studie kwamen er steeds meer kilootjes bij. Op een gegeven moment dacht nu moet ik er echt iets aan doen. Ik ben geen type die allerlei diëten uitprobeert, maar wat ik deed wierp niet echt vruchten af. Ik was wel een aantal kilo’s afgevallen, maar lang niet genoeg. Ik kwam erachter dat ik het niet alleen kon. Ik zocht op internet naar personal coaches, maar vond het allemaal ontzettend duur. Totdat ik in gesprek raakte met Irwan Caffin.

Hij was zelf erg veel afgevallen en vertelde hoe hij dat had gedaan. Ik raakte enthousiast en maakte samen met mijn man Joost een afspraak voor een intakegesprek. Irwan maakt een persoonlijke voedingsschema en we trainden twee keer in de week bij hem thuis. Hij heeft namelijk in de schuur een crosstrainer, roeiapparaat en verschillende krachttoestellen staan. Elke keer dat we daar waren, moesten we ons wegen. Dit is echt een stok achter de deur, want je wilt graag resultaat zien. Gaande weg paste ik, in overleg met Irwan, mijn voedingsschema aan. In ongeveer 6 maanden was ik 23 kilo afgevallen!! Ook Joost was 18 kilo afgevallen!

Vrijdag = Koelkastkijkdag

“Voor en na” Joost en Marloes

Vond je het moeilijk om deze stap te nemen?

Het was een vrij grote stap om hieraan te beginnen, want het is niet alleen afvallen. Je moet ook je leefstijl aanpassen. Bepaalde gewoonten konden niet meer. Ik ben ontzettend blij dat Irwan mij hierin ook heeft begeleid. Je moet het uiteindelijk zelf doen en willen, maar hulp kan nooit kwaad. En ook de prijs-kwaliteit verhouding van ‘1 on 1 with Irwan’ is top!

Dit klinkt als een mooi succes verhaal. Vind jij voeding überhaupt belangrijk?

Zeker nu dat ik zoveel ben afgevallen, is voeding een belangrijker onderdeel geworden in mijn leven. Ik ga nu veel bewuster om met voeding. Maar vind het ook erg belangrijk én lekker om af en toe een vette hap te eten. Dat kan ook, als je het maar met mate doet en als je het doet er ook van geniet!

Eet jij nu volgens een bepaald dieet?

Ik volg niet echt een speciaal (bekend) dieet. Doordeweeks houd ik mij nog zoveel mogelijk aan het eetpatroon wat ik volgde tijdens het afvallen. In het weekend laat ik dat los. Maar ook in het weekend let ik op mijn voeding.

Eet jij bepaalde producten juist wel of niet?

Ik hou erg veel van brood. Alleen ben ik wel achter gekomen, dat ik snel aankom van brood. Ik eet daarom doordeweeks koolhydraatarmbrood en rijstwafels met mager beleg. Het koolhydraatarmbrood van de Jumbo vind ik erg lekker. En de quinoa rijstwafels van het merk Leev kan ik ook van blijven eten. Ook eet ik doordeweeks elke dag een bakje magere yoghurt met fruit. In het weekend eet ik nu wel ‘normaal’ brood.

Hoe ziet een gemiddelde dag qua eten er bij jou uit?

Ik zal mijn doordeweekse werkdag beschrijven. In het weekend wijk ik hiervan af.

Ontbijt

Eet ik een maaltijdreep (van Kruidvat of Etos), waarbij ik veel water bij drink.

Tussendoortje

Eet ik twee rijstwafels met 30+ kaas.

Lunch

Eet ik twee sneetjes koolhydraatarmbrood met (mager) beleg.

Tweede tussendoortje

Magere yoghurt met een stuk fruit. Vaak neem ik een banaan.

Diner

Tijdens het afvallen bestond het avondeten uit recepten van ongeveer 400 kcal. Nu eten we vaker recepten met wat meer calorieën, maar regelmatig eten we de 400 kcal recepten.

Late night snack

’s Avonds als laatste tussendoortje eet ik vaak een rijstwafel of een snackajack of een paar ongezouten nootjes.

Het belangrijkste is om de 2 á 3 uur te eten.

Heb je nog doelen waar je naar toe traint?

In de afgelopen maanden en voornamelijk door de december maand ben ik weer wat kilootjes aangekomen. Mijn doel is om deze kilo’s (stuk of 4 á 5) er weer af te krijgen. Dit wil ik bereiken door weer meer aan mijn eetpatroon te houden en meer te bewegen. De grootste uitdaging is om je (streef)gewicht te behouden.

Ja dat snappen wij, als het er een keer aan heeft gezeten is het altijd lastig om dit er vanaf te houden. Maar gelukkig blijf jij nog wel genieten en weet jij de balans te vinden. Heel erg belangrijk. Het is echt knap om zoveel kilo’s af te vallen. Onze complimenten daarvoor :). En tenslotte, heb jij vast ook wat goede tips?

Als je wilt afvallen denk er niet alleen over na, maar DOE het ook! Het is een grote en moeilijke stap, maar als je eenmaal bezig bent en je ziet resultaat wordt het echt wel makkelijker. Het heeft mij erg geholpen om samen met mijn man af te vallen. Je kunt elkaar steunen, want je zal het ook echt wel zwaar krijgen. Maar wat ook erg belangrijk voor mij was, is Irwan. Hij was een stok achter de deur, hij motiveert je en helpt je waar hij kan. Een goede personal coach hoeft niet duur te zijn.

Wees bewust over wat je eet en waarom je het eet. En heel belangrijk, geniet als je eet! Breng regelmaat in je leven. Eet niet te weinig, maar creëer juist meerdere eetmomenten op een dag. Stel een doel vast; geloof in jezelf dat het lukt om af te vallen; hierdoor ontwikkel je ook de discipline. En val je een keer niet af, geen nood, gewoon doorgaan!!

En zo is het! Wij wensen jou nog heel veel succes en blijf de balans volhouden. Je ziet er prachtig uit!

Vrijdag = koelkast kijkdag

“Voor en Na” Marloes

You Might Also Like

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

16 − tien =