Vrijdag is koelkastkijkdag

Vrijdag = koelkast kijkdag (Aziz Maskoul)

Vrijdag = koelkast kijkdag
Way to Fit

Vrijdag = koelkast kijkdag

Hij is “Way to Fit” en geeft dit graag door aan andere mensen. De hele dag bezig zijn met sporten en voeding is zijn ding. Maak kennis met Aziz Maskoul.

Vertel eens wie is Aziz?

Ik ben Aziz Maskoul. Ik ben gym docent bij Intermetzo onderwijs in Deventer, bij de Graafschap college in Doetinchem en ik ben mede-eigenaar van Way to Fit. Bij Way to Fit verzorg ik de kickboks trainingen, spinning lessen en ben ik personal trainer.

Wanneer begon jij met Way to Fit?

In 2009 ben ik Way to Fit gestart. Ik gaf toen alleen kickboks lessen. Een paar jaar later, in 2012, ging ik samenwerken met mijn compagnon Appie Anoja en werd Way to Fit veel uitgebreider.

Welke lessen worden er op dit moment gegeven?

Wij geven de volgende lessen: Pump to Fit, T.W.O, Fight to Fit, Spin to Fit, Thai Bo, Salsa, Pilates, Step to Fit, Hip Hop, Latin to Fit (Zumba), Bachata urbana, Bootcamp en XCO.

Dat klinkt goed. Voldoende variatie binnen is altijd fijn voor alle leden. Maar vertel eens wat meer over Way to Fit…..

Way to fit gaat terug naar de basis. Lichaamsbeweging is waar het om draait. Wij willen onze mensen bewegen tot gezonde, sterke, levenslustige deelnemers aan de maatschappij vol energie en zelfvertrouwen. Dit volgens een eerlijke, realistische en effectieve methode. Alles gebeurd natuurlijk binnen een prettige sfeer.

Wat is jou/ jullie doel?

Het is ons doel om de mensen tot een uniek fitnessniveau te brengen door middel van een bewezen trainingsaanpak die uw fysieke grenzen verder zal verleggen.

Vrijdag = koelkast kijkdag

Op welke manier gaan jullie te werk?

Door middel van een trainingsprogramma. Zo’n schema bestaat uit variërende combinaties van functionele bewegingen. Allemaal moeten ze uitgevoerd worden met een hoge intensiteit. Daarnaast begeleiden wij mensen ook op het gebied van voeding. Wij zorgen voor verbetering in de kwaliteit van hun leven.

Eet jij volgens een bepaalde voedingsleer/ dieet?

Ik ben zeker heel bewust bezig met voeding, niet alleen vanuit mijn religieuze achtergrond maar ook vanuit mijn beroep. Als moslim drink ik geen alcohol en eet ik geen varkensvlees. Ik eet alleen halal vlees. Ik probeer (lukt helaas niet altijd) regelmaat te hebben in mijn voedingspatroon.

Maar hoe bereid jij mensen voor op een kickbokswedstrijd? Moeten ze voor een wedstrijd altijd op dieet of ….

Wij proberen onze sporters het hele jaar door bewust bezig te laten zijn en niet alleen voor een kickbokswedstrijd. Zo is een streng dieet voor de wedstrijd niet nodig. Hoe minder grote schommelingen in je gewicht des te beter dat voor je gezondheid is.

Wij zijn erg benieuwd naar wat jij in je koelkast hebt liggen. Vertel eens…..

Zal ik maar beginnen met de “ongezonde” producten. Ongezond bestaat in mijn ogen niet echt. Het word pas ongezond als je er te veel van neemt. Laten wij beginnen bij de cola, Sinas en een pak Taksi. Dit is eigenlijk meer voor de bezoekers die ik krijg. De Magere kwark (naturel) neem ik vaak als tussendoortje. Tussen de trainingen of werkzaamheden door. Tonijn, mais, bleekselderij, ijsbergsla, en tomaten daar maak ik vaak een tonijnsalade van met olijfolie en zonnebloempitten. Echt verrukkelijk lekker, haha. Gerookte zalm eet ik vaak op mijn brood. En als laatste, maar zeker niet onbelangrijk, veel water. Ik drink eigenlijk na alle maaltijden water.

Nog even een aantal voedingswaarde tips van Aziz…

Tonijn

Tonijn uit blik bevatten weinig ongezonde vetten, mits je natuurlijk de naturel neemt, die zonder olie is. Verder is het rijk aan voedingsstoffen zoals proteïne, vitamine B12 en ijzer. Een blikje bestaat gemiddeld uit 200 calorieën, 5 gram gezonde vetten en 40 gram magere eiwitten. Als je veel vis eet is de kans dat je geheugen en gehoor minder snel achteruit gaat iets groter.

Magere kwark

Daar zitten veel eiwitten in wat ik gebruik voor het herstel na mijn krachttrainingen.

Bleekselderij

In bleekselderij zit beta-caroteen die word in je lichaam omgezet tot vitamines A. Daarnaast bevat het ook kalium en dat hebben wij weer nodig voor een goede werking van je zenuwstelsel en een normale bloeddruk. Kalium is daarnaast voor nog meer dingen erg belangrijk.

Hoe ziet een gemiddelde dag qua eten er uit?

07:00 – Volkorenbrood   +  1 appel

10:00 – Broodje zalm + 1 appel

13:00 – Broodje tonijn

16:00 – Kwark met stukje fruit

18:00 – Pasta met Tonijnsalade uit blik op water basis

21:00 – 2 kiwi’s 

Nog vragen?

Vragen mag altijd. Plaats deze als reactie hieronder. Aziz geeft u dan snel antwoord. Woont u in de buurt van Lochem en opzoek naar een gemotiveerde trainer of sportschool. Neem dan een kijkje bij Way to Fit.

Vrijdag = koelkast kijkdag
Aziz Maskoul

 

2 Comments

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

3 × 5 =