Input your search keywords and press Enter.

Vrijdag = koelkast kijkdag (Edwin en Marlou)

Vrijdag = koelkast kijkdag

Edwin en Marlou

Vrijdag = koelkast kijkdag

Deze week kijken wij in de koelkast van 2 mensen die hun droom een jaar geleden waar maakten. Wie dit zijn? Edwin en Marlou.

Vertel eens wat over jullie zelf, Edwin en Marlou

Ola! Wij zijn Edwin en Marlou en wij hebben onze eigen sportschool inShape in Staphorst. Hier zijn wij nu bijna een jaar mee bezig. Edwin is hiervoor werkzaam geweest bij Indoor Action in Arnhem (de sportschool waar Stefanie ook werkt) als groepsles coördinator. Marlou als leerkracht op een basisschool, daarnaast gaf zij les bij Fitland (Achmea) in Arnhem. Dus 2 mensen waarbij het leven om sport draait!

Wat doen wij zelf aan sport?

Heel veel! Naast de lessen die wij geven, trainen wij zelf ook nog 3 x in de week. Wij doen dan een krachttraining en/of H.I.T.T. en daarnaast rennen wij ook. Marlou is meer een hardloopster dan Edwin. Dat merkt Edwin ook elke keer als ze samen gaan hardlopen, dan hobbelt hij er een beetje achteraan. In totaal komen wij per week op zo’n 15 tot 20 sporturen uit.

Naast zoveel sporten moet er ook voldoende gegeten worden. Jullie koelkast zal wel vol liggen met eten of niet?

Er zitten eigenlijk altijd groenten in onze koelkast, zoals broccoli, wortels, spinazie etc. Wij eten altijd ’s middags warm i.v.m. onze werktijden. Verder staat er veel kwark in de koelkast en vlees (wij zijn gek op biefstuk), kip of vis. Daarnaast ligt er broodbeleg (kaas, kipfilet, Philadelphia, jam etc.) in en in het weekend staat er wat bier koud voor Edwin ;). Naast deze producten staan er ook vaak aardbeien, blauwe bessen …. in de koelkast.

IMG_20150618_144423_9a0

Koelkastje van Edwin en Marlou

Eet maar gewoon, dan doe je al gek genoeg!

Superfoods, koolhydraatvrij, suikervrij, zuivelvrij of glutenvrij, ze kunnen het zo gek maken als ze willen; maar binnen onze ( en die van inShape) visie moet er gezocht worden naar BALANS.
Het is heel simpel: wil je afvallen? Dan moet je aan de bak qua beweging en een klein calorietekort creëren. ( Let op: bij beiden komt geen TE voor te staan, TE veel beweging en TE veel calorietekort bedoelen we hier niet mee). Ook iemand met een Superfood-levensstijl kan TE veel eten, calorieën zijn calorieën.

Hoe vind je die balans dan?

Tja, dat is niet zo makkelijk. Daar heb ik (Marlou) ook een hele poos voor moeten puzzelen en proberen. Wel hebben wij het altijd bij ‘ gewone’ producten gehouden. Nooit meegedaan met één of andere hype. Stel dat je af zou willen vallen, geloven we niet in het extreem beperken van calorieën, deze hebben we juist nodig om onze stofwisseling goed te laten verlopen, het draait om de juiste verhouding van macronutrient. We denken dat je eerst moet kijken naar de invulling van je dagelijkse calorieën.
Dit proberen we bij inShape ook te doen met de leden. Kijken naar een balans in voeding/bewegen en wel zo, dat het gaat om langetermijnsucces. Stap voor stap een verandering in het voedingspatroon; bijvoorbeeld de eerste week elke dag in plaats van Cruesli ( jaja, daar is hij weer) met vanillevla twee boterhammen en een stuk fruit als ontbijt. Kleine doelen zorgen voor een snelle succeservaring en dus meer motivatie!

Zijn wij dan streng voor onszelf?

Marlou: Eerlijk? JA! Ik ben wel streng voor mezelf. Ik heb een BALANS ontwikkeld qua voeding en sporten waar ik me fijn, fit en gelukkig bij voel. Deze balans houd ik dan ook graag aan… MAAR…. ik ben absoluut VOOR het aanhouden van ‘ de twee dagdelen’, oftewel de 80 – 20 regel). Dit zijn de momenten dat je lekker buiten je BALANS gaat, zonder te verkeren in een of andere vreetpartij 🙂
Edwin: Ik ben iets minder streng dan Marlou, daar waar Marlou eerder op 90 – 10 verhouding zit, zit ik meer rond de 80 – 20 regel. Door de week ben ik vrij streng en houdt ik mij netjes aan de ‘schone’ producten. In het weekend laat ik het wat meer varen en komen er bijvoorbeeld wat bier en hapjes bij kijken. Marlou voelt zich bij het bovenstaande het beste en zo moet het ook, ieder persoon moet er op die manier invulling aan geven waar hij/zij zich het beste bij voelt, mits je gezondheid op de voorgrond staat.

Wat eten wij zo op een dag?
Ontbijt:

Marlou: 3 boterhammen ( volkoren/spelt/als het maar goed bruin is). Op alle drie een beetje boter. Een met kipfilet en Philadelphia, met pindakaas en een met jam. Vitaminen en mineralensupplementen met 750 ML water.
Edwin: 5 boterhammen met een beetje boter. 2 met kaas, 1 met biologische pindakaas en 2 met hagelslag. Verder ook vitaminen en mineralen supplementen met water en ik neem ook altijd een arginine supplement.

Tussendoor:

Marlou: banaan, 2 handen studentenhaver. 500 ML water.
Edwin: banaan, appel, 3 tot 4 handen studentenhaver en lekker

Lunch:

Marlou: 200/300 gr. groenten, 150/200gr. vlees of vis. 500 ML water. 1 kopje koffie.
Edwin: 400/500 gr. groenten, 150/200 gr. vlees of vis. En uiteraard ook water. Kopje koffie, lekker!

Tussendoor:

Marlou: 250 ML kwark met 2 grote handen muesli.
Edwin: 500 ML kwark met 200 gram muesli.

Tussendoor 2:

Marlou en Edwin: fruit, eiwit/koolhydraat shake ( 2 grote Scoops) van SYNTECH ( fijn spul!). 500 ML water. 1 of 2 kopjes koffie.

Diner:

Marlou: 8 ( ja 8!) volkorencrackers, verschillend belegd. Kaas, pindakaas, philadelphia. Maar vooral…Pindakaas! Vaak 2 glazen Crystal Clear. ( Oja, ik ben een beetje verliefd op hagelslag.. gelukkig wel puur!)
Edwin: 4/5 boterhammen met kipfilet of appelstroop. Vaak ook nog een banaan en een aminozuurmix afhankelijk van de sportactiviteiten.
Zo. Het is een heel verhaal geworden, maar eten en je goed en fit voelen zijn dan ook onlosmakelijk met elkaar verbonden! Dus nog even ons motto:

Get inShape en stay inShape!

Wij wensen jullie nog heel veel plezier en succes met inShape. Jullie doen het fantastisch dus dat komt wel goed.

Vragen?

Zijn er vragen voor Edwin en/of Marlou laat dan hieronder een reactie achter of mail ons op info.runwaygirls@gmail.com . Wij zullen ervoor zorgen dat jouw vraag snel beantwoord wordt.

IMG_20150618_144829_653

inShape fitness & more

You Might Also Like

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

twee − twee =