Input your search keywords and press Enter.

De perfecte voorbereiding voor de Ladies Run met team Garmin?

Morgen is het zover, mijn eerste wedstrijd sinds de marathon van Rotterdam. Daarna was ik geblesseerd en was ik dus letterlijk uit de running. Nog nooit ben ik zo lang geblesseerd geweest. Alhoewel, ik het natuurlijk wel in perfectief moet zien. Want hoe lang zijn 6 weken nou helemaal? Op een mensenleven misschien niet zo veel, maar voor een hardloper is het een crime om zo lang niet te kunnen lopen.

Tri!

Zoals misschien wel vaker, met ongewenste dingen, geldt achteraf dat het een ‘blessing in disguise’ was. Want ik kan oprecht zeggen dat deze blessuretijd mij wel wat heeft opgeleverd. Zo heb ik een nieuw doel!! Iets met 3 sporten (een triathlon dus) maar daarover later meer.

Ladies Run Rotterdam

Eerst terug naar de wedstrijd van morgen. De Ladies Run. Met team Garmin. Een groep van in totaal 50 loopsters, die allemaal 5 ,7,5 of 10 km gaan hardlopen voor het goede doel, De wedstrijd die -grappig genoeg- opnieuw in Rotterdam is. Geen marathon dit keer, maar een 5 kilometer. Het is een groots evenement met alleen maar dames. Waarbij de sfeer en de saamhorigheid het belangrijkst is en de tijd ondergeschikt. Althans dat geldt voor mij.

Doel

Na een lange periode waarin ik heb gefocust op de lange afstanden en vooral – een blessure periode- verwacht ik niet dat ik een PR ga lopen. Het zou ook niet slim zijn om morgen heel hard te pushen, want op dit moment is voor mij vooral van belang om vooral blessurevrij te blijven. Maar wie weet, de wonderen zijn de wereld nog niet uit, misschien gaat het uitzonderlijk goed morgen.

Viva España

Als dat het geval is, dan kan het liggen aan mijn weekje in Spanje, dat ik net achter de rug heb. Daar lag ik niet aan de Spaanse strand, maar deed ik een yoga retreat in de buurt van Málaga. Eigenlijk was het een yoga & meditatie week. Waarbij ik verschillende vormen van yoga deed en mediteerde. Daarnaast at ik deze week vegetarisch en biologisch. Dat betekende dus dat er heel veel groente en fruit op mijn bord lag. Verder dronk ik geen alcohol en at ik géén suiker.

Like a pro?

Als ik het zo zie, dan klinkt dat eigenlijk als de ideale voorbereiding voor een wedstrijd. Bijna een pro-benadering ;-). En ja die meditatie en yoga kan ook helpen voor de wedstrijd.. Want een minset voor een wedstrijd is evenzo belangrijk als de fysieke fitheid. Met de juiste focus en het vertrouwen dat je tijdens de wedstrijd in staat bent om te pieken, dan ben je al een enorm eind op weg. Voor mij is dat puntje vertrouwen nog extra van belang, omdat ik weer vertrouwen in mijn lichaam (voet) moet krijgen na de blessure.

#Lifeisbetteronthetrails

Wat dat betreft was de yoga retreat ook een uitstekende voorbereiding, want ik heb een paar mooie runs op de Spaanse trails gemaakt. Natuurlijk ook met de nodige hoogtemeters. Eigenlijk was de omgeving té mooi. Het was moeilijk om niet gelijk weer een 30 km of verder te lopen. Er was zo veel te zien, de natuur overweldigend.

Fit voor Rotterdam?

Ik heb me weten in te houden. Gelukkig merkte ik ook dat ik het hardlopen nog niet helemaal verleerd ben. De krachttraining, de yoga en de uurtjes op de fiets hebben er wel aan bijgedragen dat ik nog aardig fit ben gebleven. Hoe fit? Dat zullen we morgen zien tijdens de 5 km Ladies Run.

Pink Ribbon

Dankzij mijn blessure en waarschijnlijk hebben mijn meditatie en yoga momentjes daar ook aan bijgedragen, ben ik wel heel dankbaar voor het feit dat ik überhaupt in staat ben om te rennen en voor het feit dat ik gezond ben. Wat dat betreft is de race morgen extra bijzonder, want we lopen voor het goede doel: Pink Ribbon.

Un poquito de dinero…

Ik heb zelf natuurlijk een donatie gedaan. Als jij ook Pink Ribbon wilt steunen, dan zou dat echt heel tof zijn. Alle kleine beetjes helpen. Vele enkele eurootjes maken een samen immers een mooi bedrag. Het doneren is super easy en het kan anoniem (als je wilt).

Hier kun je doorklikken naar de site. Alvast muchimas gracias en wie weet tot morgen in Rotterdam!!

You Might Also Like

2 Comments

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

zeventien − drie =