Vrijdag is koelkastkijkdag

Vrijdag = koelkast kijkdag (Niels Aarns)

Vrijdag = koelkast kijkdag

Vrijdag = koelkast kijkdag

Hij is het gezicht van Run2Day Nijmegen. Rent vaak en snel, wees alert hij is zo voorbij. Tijdens de halve marathon in Egmond aan Zee wil hij graag zijn tijd verbeteren en daar hebben wij het volste vertrouwen in. Weten wat zijn geheim is? Lees dan mee, dan kom jij er snel genoeg achter. Maak kennis met Niels Aarns.

Vertel eens wat over jezelf?

Mijn naam is Niels Aarns 21 lentes jong en woonachtig in Nijmegen. Naast een fulltime job bij Run2Day (Hardloopspeciaalzaak) ben ik een fanatieke middellange afstandsloper. Daarnaast houd ik me bezig met het opzetten van een running crew in Nijmegen. Ik zit nog echt in de startfase waarbij de gehele setting nog vorm moet krijgen. Maar de ambitie is er zeker!

Wat leuk om te horen, dat gaat vast goed lopen in zo’n studenten/ hardloopstad als Nijmegen. Wat heb jij gedaan qua studie?

Ik ben vorig jaar afgestudeerd aan het Johan Cruyff College, communicatie en marketing. Met dit diploma op zak werk ik nu al een jaar fulltime bij Run2Day Nijmegen. Aangezien ik zelf een fanatiek hardloper ben, probeer ik mijn passie en expertise ook over te brengen aan de consument. Naast de sales houd ik me bezig met clinics, events en social media vanuit Run2Day.

Ben jij altijd zo sportief geweest?

Haha! Jazeker, zo sportief dat ik echt geremd moest worden. Ik heb voetbal en hardlopen tot mijn 15de gecombineerd. Daarna ben ik mij volledig gaan richten op het hardlopen. Ik maakte toen veel progressie dus genoeg redenen voor mij om daarmee door te gaan. Zeker als je competitief bent ingesteld, zoals ik.

MyCollage_35_76e

Vind jij sporten, naast dat je niet zonder kunt, ook erg belangrijk?

Ik vind sporten zeer belangrijk! Het is een dagelijkse bezigheid waar ik mijn energie in kwijt kan. Ik loop bij atletiekvereniging Cifla in Nijmegen. Met een gevarieerd loopschema met onder andere lange duurlopen en interval programma’s ren ik zo’n 4 keer in de week. Daarnaast doe ik nog 2 a 3 krachttrainingen in de week. Hierbij staan romp stabiliteit en het versterken van mijn totale houding centraal.

Een gevarieerd programma is erg belangrijk en leuk. Houd je van de straat ;). Maar naast hard sporten hoort ook een goed eetpatroon. Let jij op jouw voeding?

Ja, zeker omdat ik iedere dag met sport bezig ben. Zowel voor als na een training probeer ik de juiste maaltijden en hoeveelheden binnen te krijgen.

Eet jij volgens een bepaald dieet of …

Ik heb niet een bepaald dieet die ik aanhoud. Wel vind ik het belangrijk om zo gezond en gevarieerd mogelijk te eten. Wel heb ik een vast eetpatroon als het gaat om een wedstrijd. Op de wedstrijddag (2 uur voor de wedstrijd) eet ik meestal 4 boterhammen meestal met kipfilet, dat ligt niet zo zwaar op de maag. Verder heb ik cafeïne bruistabletten die ik vul met een bidon. Zo sta ik extra gefocust aan de start!

Ik volg dus geen dieet, omdat ik bewust ben van een gezond eetpatroon en ik probeer zo min mogelijk te snoepen. Nu zo rond de december maand wordt dat wel lastig, vooral chocolade is gevaarlijk. Maar soms pak ik mijn momentje, moet kunnen toch? 🙂

MyCollage_36_2c9

Dat moet zeker kunnen Niels. We zijn tenslotte niet van steen, niet waar ;). Train jij op dit moment met een bepaald doel?

Op het moment train ik voor de Halve marathon in Egmond. Ik wil daar een tijd lopen rond de 1 uur en 15 minuten. Het is een pittig parcours met een groot gedeelte over het strand is. Dus lekker bikkelen door het mulle zand, harde wind en de kou. Dat vind ik nou een mooie uitdaging, strijden tegen de elementen! Vorig jaar heb ik in Egmond mijn eerste halve marathon in 1.19 gelopen, dus nu voor een PR!!

Wauw, wat een mooie tijd zeg (wij maken een diepe buiging). Hij staat ook gepland op ons wedstrijdschema. Maar wij komen iets later binnen dan jij 😉 haha. Maar vertel eens Niek wat eet jij zoal op een dag? Misschien kunnen wij jouw geheim ontdekken …..

Ontbijt:

4 boterhammen met kipfilet en pindakaas en 2 glazen melk.

Tussendoortjes:

1 banaan of 1 appel + koffie of thee

Lunch:

4 boterhammen met kipfilet en pindakaas en 500 gram magere kwark. + thee of koffie

Diner:

Pasta met spinazie en zalm + Amstel Radler 0%

Kijk het geheim hebben wij al gevonden! Amstel Radler 0% biertjes laten jou zo snel rennen ;). Helaas lust Stefanie geen bier, Erlinde heeft daarentegen nog kans ;). Zijn er verder nog tips die jij met al onze volgers wilt delen?

De beste trainingen loop je wanneer je eigenlijk helemaal geen zin hebt om te gaan. Ik heb dat ook weleens, na een dag werken totaal geen zin om mijn hardloopschoenen aan te trekken. Totdat je uiteindelijk hebt besloten wel te gaan, vraag me niet waarom….. Maar toch, JUST DO IT!!  Wat een lekker gevoel is dat als je klaar bent met trainen waar je op voorhand niet meer op had gerekend! En ja, dan voel ik me altijd goed en voldaan, haha! Owja, mijn tip is dus: skip niet onnodig een training, maar werk je hardloopschema goed af!

Bedankt Niels. Die dipjes kennen wij en ook wij moeten toegeven dat gewoon GAAN de beste optie is. Achteraf krijg je namelijk altijd spijt als je niet gaat en dat is super zonde. Niels wij zien jou tijdens de halve marathon in Egmond. Wacht niet op ons, wij finishen gewoon iets later ;). Maar een extra applaus als wij binnen komen rennen is wel gewenst, haha. Succes met alles en bedankt!!
Vragen voor Niels? Plaats deze dan in een reactie hieronder. Niels geeft jou graag antwoord.
IMG_20151203_191612
Tot ziens in Egmond 🙂

One Comment

  • Roos

    Hee Niels!

    Ik was je vorige week tegen gekomen met uitgaan in Nijmegen. Maar ik denk dat je me niet meer herinnert. Maar gaaf stukje.

    Misschien zou je een keer naar mijn loopschematje kunnen kijken.

    Nog een laatste vraag 4min vooruitgang op een halve marathon is toch best een grote stap? Wat heb je dit jaar beter gedaan als vorig jaar om die stap te maken?
    Groetjes Roos

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

twaalf − zeven =