Vrijdag is koelkastkijkdag

Vrijdag = koelkast kijkdag (Marcel Gierman)

received_790300394401949_ac4

Vrijdag = koelkast kijkdag

Een entertainer en top sporter in hart en nieren. Niets is voor deze man TE gek, want wie haalt er anders 100 keer het erepodium?! Ondanks zijn drukke schema maakte hij tijd voor ons, maak kennis met Marcel Gierman.

Wie is Marcel?

Mijn naam is Marcel Gierman, 40 jaar. Sportman in hart en nieren. Begonnen als judoka en later al vrij snel verder gegaan als triatleet. Met succes 😉 54 triatlons gewonnen en 6 keer meegedaan aan een Ironman in Hawaï. Ik stond meer dan 100 keer op het erepodium.

Wauw! Maar hij doet meer, toch Marcel?

Als personal trainer veranderde ik van meer dan 300 mensen hun levensstijl. Daarnaast ben ik het Creatieve brein van het bedenken van fitnessconcepten, spreker en de meest gevraagde cyclepresenter van Nederland. Verder geef ik geregeld fitspirations, dat is het hele pakket in een. Voeding, sporten en spreken.

Move the Limit

Ik heb mijn eigen bedrijf, genaamd Move the Limit. Het begon met het organiseren van evenementen, een fitnessconventie. Maar tegenwoordig bestaat het voornamelijk uit personal trainingen en smallgroup fitness trainingen geven.

MyCollage_16_48a
personal training
Wat maakt jou een goede trainer?

Mijn werkstijl is anders dan die van anderen. Dat komt omdat ik mensen niet label en ze niet alleen energie geef tijdens het sporten maar ze ook help met het maken van keuzes. Ik als sporter weet dat keuzes maken erg belangrijk is.

Naast dit alles werk je ook nog?

Ja zeker, ik ben ook nog Clubmanager bij de Schaapskooi. Een sportschool in Bemmel, dorpje vlakbij Arnhem.

Train jij op dit moment ergens voor?

Ik ben in voorbereiding op de Ironman van Maastricht die gepland staat voor 2 augustus 2015. De Ironman is een triatlon wedstrijd van 3,8 km zwemmen, 180 km fietsen en 42 km hardlopen. Dat houdt in dat ik nu weken maak van meer dan 20 uur trainen naast mijn fulltimebaan.

MyCollage_14_bef
Triatleet
Hoe zag jou trainingsdag eruit?

Vanmorgen begonnen met 4,5 km zwemmen, daarna 20 km hardlopen en de dag afgesloten met 90 km fietsen op de Posbank.

Dat vergt veel energie, hoe vul je dit weer aan?

Voeding loopt als een rode draad door mijn dagen. Deze dag bijvoorbeeld verbrande ik zo’n 7500 calorieën. Dat is met gewoon eten alleen niet aan te vullen. Daarom start ik mijn dag met een liter melk en brinta dat is licht verteerbaar en dus ook fijner voor het zwemmen. Een kopje koffie mag hierbij natuurlijk niet ontbreken. Tijdens het zwemmen en fietsen neem ik een bidon sportdrank, daar zitten naast koolhydraten ook mineralen in. Afgewisseld met gels en repen. Alle producten van Maxim. www.sportersvoeding.nl . Als lunch 6 volkoren sneetjes brood met o.a. rosbief en ei. ’s Avonds bijvoorbeeld rijst, zalm met groenten uit de oven, jammmieee!  Uiteraard drink ik gedurende zo’n dag ook veel water.

Wat ligt er in jou koelkast?

Druiven, aardbeien, verse jus d’orange, veel eieren, melk, volle yoghurt, rosbief, kaas, coca cola en wijn. Aangezien mijn dagindelingen nogal onregelmatig en afhankelijk zijn van trainingen bekijk ik per dag wat ik ga eten en doe zo dus ook mijn boodschappen. Kopen waar ik die dag zin in heb, of ik eet bij mijn moeder 😉

 Maar cola is toch hartstikke ongezond?

Er zitten suikers in en cafeïne die ik nodig heb na mijn lange trainingen.

Eet je altijd volle producten, in plaats van bijvoorbeeld magere yoghurt?

Op dit moment kies ik bewust voor de wat vollere producten. Anders krijg ik wat ik verbrand tijdens mijn trainingen er niet aan gegeten.

 

Wij zullen jou niet verder storen. Super bedankt dat jij ondanks jou drukke schema tijd voor ons maakte. Ook namens onze volgers, want die hebben vast diepe respect voor jou. Wij in ieder geval wel :). Heel veel succes met alles!

Nog vragen?

Heb jij interesse gekregen in een personal training van Marcel, wil jij hem inhuren voor een spinning marathon of heb jij gewoon een vraag aan hem? Reageer dan hieronder en wij zullen jou in contact brengen met Marcel zelf.

MyCollage_15_366
Cyclepresenter

 

 

 

 

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

vier × een =