Input your search keywords and press Enter.

Vrijdag = koelkast kijkdag (RunAndreaRun)

Vrijdag = koelkast kijkdag

RunAndreaRun

Vrijdag = koelkast kijkdag

Haar weken zijn veel te kort, haar dagen hebben te weinig uren. Zij is absoluut het bewijs dat goed plannen het toverwoord is. Haar naam? Maak kennis met Andrea van RunAndreaRun.

Wie is Andrea?

Hoi! Ik ben Andrea van Lieshout, ook wel bekend als RunAndreaRun. Welkom in mijn koelkast. Schuif aan als je nog een plekje kunt vinden. De inhoud van deze koelkast gaat ongeveer een week mee. Daarvoor ben ik, Andrea dus, verantwoordelijk. En nu moet ik mezelf omschrijven…lastig. Laten we zeggen: sportief,  tikkeltje gestoord, positieve levensgenieter en ik hou van eten.

Runandrearun

Misschien ken je mij wel van de website Runandrearun. Daar ligt een grote passie aan ten grondslag: hardlopen en sport in het algemeen. Vanaf mijn 17e was ik fanatiek in de sportschool in de weer en vanaf mijn 20e mag ik me ook hardloper noemen. Maar eigenlijk vind ik veel meer leuk en ontdek ik steeds weer nieuwe dingen, die ik dan ook weer in mijn agenda moet zien te proppen.

Wat doe je?

Vooral niet stil zitten! De afgelopen jaren was hardlopen eigenlijk mijn hoofdsport en liep ik in 2014 drie marathons (Rotterdam, Iron Viking, Berlijn). Dat jaar kwalificeerde ik me ook voor het Wereldkampioenschap Obstacle Course Racing, waar ik in oktober aan deelnam. Dat verliep niet helemaal als gepland, ik raakte geblesseerd. Dit jaar wil ik dus revenge nemen op het WK. De afgelopen maanden heb ik mijn trainingen veranderd. Dit jaar wil ik mij specifieker voorbereiden; alleen hardlopen is niet genoeg.

Vrijdag = koelkast kijkdag

De sportschool ruilde ik in voor Crossfit Amersfoort om mijn algehele spierkracht te vergroten. Techniektraining heb ik tijdens obstacleruns en survivaltraining bij Fit Zeist. Daarnaast is grip onmisbaar en ben ik sinds januari meerdere keren per week te vinden bij Kei Boulderhal in Amersfoort. Mijn trainingsweek is dus heel gevarieerd en ik moet flink passen en meten in de agenda. Niet alleen vanwege wedstrijden, maar er moet ook nog gewerkt worden. Ik train zo’n 5-6 dagen per week en op sommige dagen heb ik meerdere trainingen.

Werken? Wat is dat?

Ja werken hoort er ook bij. Ik ben beleidsadviseur en word gedetacheerd bij verschillende gemeentes op het gebied van maatschappelijke ontwikkeling. Gelukkig heb ik nu een opdracht bij mij in de buurt. Tussen de middag trek ik regelmatig mijn hardloopschoenen aan, samen met een collega, om in de mooie omgeving te lunchen. Daarnaast heb ik ook mijn website nog waar ik dagelijks een artikel op plaats (gelukkig met hier en daar wat hulp). Verder geef ik nog loop- en bootcamp trainingen in de week.

Is de week niet veel te kort voor jou?

Ja, de week is echt veel te kort!

Hoe vol zit jouw koelkast?

Ik doe meestal 1 keer in de week boodschappen (scheelt weer tijd), vandaar dat mijn kleine koelkastje dan ook echt propvol zit. Liefst eet ik zo vers mogelijk: groente, vlees, fruit, etc. Eten uit pakjes en kant-en-klaar maaltijden probeer ik zoveel mogelijk te vermijden. Ik eet namelijk het liefst zo min mogelijk toegevoegde chemische stofjes. Niet dat ik een bepaalde voedingsleer of zo aanhang; ik eet wat ik lekker vind. Ik probeer daarin wel steeds meer bewuste keuzes te maken. Omdat ik in een klein dorp woon, zonder biologische winkel, ben ik blij dat de Albert Heijn nu een grote hoeveelheid aan biologische producten heeft.

Vrijdag = koelkast kijkdag

Koelkast van Andrea

Wat heb jij altijd in huis?

Wat ik altijd wel in de koelkast heb liggen zijn avocado’s, zuivel, fruit en kokoswater. In het weekend ook een paar lekkere biertjes, maar die moesten na het doen van de boodschappen even plaats maken.

Wat eet jij allemaal op een dag?

Op een dag eet ik over het algemeen:

Ontbijt

Voedingssupplementen (o.a. magnesium, visolie (ik eet geen vis), vitamine C, mineralen) met een glas water, schaal muesli met lijnzaad, chiazaad, honing, yoghurt en het liefst een hele berg blauwe besjes (jummie)

Lunch

Vier boterhammen met op dit moment Parmaham (serieus waar, de enige vleeswaren in de supermarkt zonder E-nummers!)

Tussendoor

Hierin wissel ik nogal eens. Ik heb oerkoekjes liggen, maak vaak een smoothie, crackers met huttenkase en tomaat of boursin en alfalfa, fruit, net waar ik zin in heb.

Diner

Meestal een stuk vlees (kip, biefstuk, speklapje, etc) met groente en rijst/pasta/aardappelen.

Avondsnack

Smoothie met yoghurt, banaan, avocado, honing en een schep whey proteïne. Favoriet na een avondtraining.

Kook jij elke dag voor jezelf?

Meestal kook ik iedere dag een verse maaltijd. Mijn favoriete gerechten zijn: pasta met courgette, kip, een roomsausje en pijnboompitjes. Of een curry met kip, paprika, tauge en rijst. Sommige avonden heb ik geen tijd om te koken. Daar houd ik dan rekening mee en kook ik de dag er voor een portie extra.

Verslaving?

De oplettende “koelkastneuzer” zal ook vast iets in de deur hebben zien staan dat er misschien niet helemaal thuis hoort. Mijn pot chocotoffbroodsmeersel. Oké, ik geef het toe…. ik ben een enorme snoepkont! Hij is bijna leeg, maar ooooo wat is dit lekker (net als de Cookie Notti). En en en …. ik kan de hele dag door snoepen. Mijn zwakke punt (en hallo alle E-nummertjes die ik net zo hard heb lopen vermijden). Reden om nog maar een rondje extra te rennen, of nog even iets harder mijn best te doen tijdens een WOD.

Ren jij nog maar een extra rondje Andrea 😉 Wij wensen jou heel veel succes met al je mooie doelen. You go girl!

Zijn er nog vragen?

Zijn er nog vragen aan deze fanatieke dame, dan horen wij die graag. Post jou vraag hieronder als reactie en wij zorgen dat deze bij Andrea terecht komt. Durf te vragen!

Vrijdag = koelkast kijkdag

You Might Also Like

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

twintig − dertien =