Input your search keywords and press Enter.

Training recap: week 53

Training recap: week 53

De allerlaatste week van 2015 was een rustweek in ons trainingsschema. Maar dat betekende niet dat ik (Erlinde) helemaal niets uitvoerde op sportief gebied. En zo rond de jaarwisseling is een mooi moment om terug te kijken en… nieuwe doelen te maken. Eigenlijk was 2015 gewoon een goed jaar, met de nodige hoogte- en dieptepunten, maar ik ga ervan uit dat 2016 het vorige jaar kan overtreffen.

Maandag

Op zondag liepen Stefanie en ik de DerdeKerstdagloop in Arnhem. En hoewel ik na de wedstrijd helemaal gesloopt was, voelde ik me maandag wel ok. Al was ik wel moe, maar dat kwam vooral omdat het zondagavond iets te laat was geworden tijdens een borrel en ik maandag gewoon moest werken. Veel spierpijn had ik niet, al voelde ik mijn onderbenen wel. Dat bleek ook wel tijdens de massage van Eva van Sportmassage026. Er zaten pijnlijke knopen in de buurt van mijn schenen en kuiten. Na de massage voelde mijn benen weer een stuk soepeler. Daarna volgde een hersteltraining, dat wil zeggen uitfietsen, foamrollen en stretchen. En toen was ik weer ‘good to go’.

Dinsdag

Normaal gesproken is dinsdag trainingsavond, maar omdat gisterenavond de hersteltraining al was geweest, was dinsdagavond een rustdagje.

Woensdag

Ook woensdag was een rustdag. Ik word altijd onrustig van een herstelweek, want dan heb ik veel te veel energie over. Maar deze week moest ik de hele week werken. In tegenstelling tot bijna iedereen om mee heen, die wél vakantie hadden. Maar dat betekende dat ik niet bepaald tijd genoeg had, dus de extra ‘vrije tijd’ kwam nu wel gelegen. Wel kon ik nog wat tijd maken voor wat restorative yoga. Een ideale vorm van yoga in een herstelweek. Vind ik. Bij deze vorm van yoga is veel aandacht voor de ademhaling en neem je vooral eenvoudige houdingen aan, die het lichaam versterken en versoepelen.

Donderdag

Oudjaarsdag…. en vandaag moest ik ook gewoon werken. Na een power-nap was ik er klaar voor om het nieuwe jaar in te luiden en af te sluiten met een feestje. Het feestje was erg gezellig en ik sliep pas rond een uur of 7:00 om na 2 uur slaap (o noooooo why??!) al weer wakker te worden.

Vrijdag

Nieuwjaarsdag. Niet. Echt. Fit. Maar wat wil je na 2 uur slaap? Ik logeerde bij een vriendin waarmee ik vroeger gekickbokst heb en die zelf les geeft. En ik vertelde haar dat ik hoe leuk ik hardlopen ook vind, het boksen af en toe wel mis. Want voor een ‘fotoschoot’ met Devin van Rekom van een tijdje geleden, gingen Stefanie en ik even los op de boksbal (zie de foto bovenaan). En dat voelde wel weer heerlijk. Binnenkort ga ik dan ook weer meedoen met een (kick)boksles: Kick & Fit. Dat is kickboksen, maar dan zonder sparren en incasseren. Dus je raakt alleen de handschoenen en kussens. Beter voor mijn neus ;-).

“Don't worry about a thing,every little

Maar vandaag voelde ik me dus niet zo best. Een beetje sip ook. Ik kan echt slecht tegen weinig slaap. Dus toen ik thuis kwam besloot ik dat ik op een rustig tempo best een stukje kon gaan hardlopen. De enige remedie als ik me zo voel… Qua route had ik weinig inspiratie, ik kon niet nadenken ;-), maar mijn benen deden het nog prima. Met iedere kilometer verbeterde mijn gemoedstoestand en na 8 km was ik weer een stuk opgeknapt. Geestelijk althans.

Zaterdag

Ik had lang en goed geslapen dus zaterdag was ik er lichamelijk ook weer helemaal bovenop. Voor Running Improvement was ik bezig met een een blog over de voortgang en de nieuwe doelen voor 2016. Dat belooft wat voor het komende jaar, met natuurlijk de marathon van Rotterdam én de Marathon du Mont Blanc!

Training recap: week 53

Recap 2015

In de tussentijd bedacht me wat ik zelf in 2015 eigenlijk allemaal had gepresteerd op hardloopgebied. En dat viel niet tegen. Een PR op de 5 km, de 10 km, de 15 km, de 10 Engelse Mijl, de halve marathon en de marathon (mijn eerste). Oftewel een PR zo’n beetje alle denkbare afstanden. Verder liep ik in totaal 5 zware, maar prachtige Trailwedstrijden in België waarbij ik eindigde in de top 10. Stefanie en ik deden mee aan de Mud Masters, mijn eerste obstakel run. En -niet te vergeten- ik stond afgelopen jaar twee keer op het podium (derde plek). Not bad. Máár 2016 moet 2015 ruimschoots gaan overtreffen, ik ga ervoor!

Zondag

Vandaag was er weer een hersteltraining. Een rondje van 5 km over het terrein van Papendal. Daarna foamrollen en toen zat de training er weer op.

Morgen start de eerste week van 2016 en dan is onze eerste Monday Runners Day. De start is om 20:00 uur bij Runnersworld Arnhem, we lopen max. 5 km op een easy-going tempo door Arnhem. Zien we je morgen?!

Monday Runners Day

You Might Also Like

2 Comments

  • Nesrin schreef:

    Via mijn schoonmoeder heb ik jullie ontdekt en ik vind het hartstikke gaaf dat jullie een blog hebben waar hardlopen en Arnhem centraal staan, big like! Ik loop volgende maand graag 5km mee tijdens de Monday Runners Day.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

4 × 2 =