Input your search keywords and press Enter.

Training Recap: week 33

Inmiddels heb ik hier uitgelegd waarom mijn nieuwe doel een ultrarun van 80 kilometer wordt. Maar een doel hebben is één ding. Daar moet natuurlijk wel voor getraind worden. Dat deed ik afgelopen week. Ik lanceerde mezelf o.a. over een boomstronk, maar gelukkig was ik na deze valpartij nog wel in staat om te lopen. Lees mee hoe mijn sportweek verder ging.

Maandag

Rsutdag! Volgens mijn oorspronkelijke schema, de enige rustdag in de week. Dat betekent dus dat ik dus 6 hardlooptrainingen moet doen. Maar de afgelopen weken merkte ik, dat ik het echt heel lastig vind om (naast mijn werk, blog en sociale leven enz.) 6 keer in de week te trainen. Met mijn trainer (Kees) heb ik dat besproken. Wat ik nu ga doen is trainingen combineren, zodat ik maximaal 5 keer week hoef te trainen. Dat betekent wel dat ik wat langere afstanden in 1 training doe, wat blessuregevoeliger kan zijn, maar het geeft me wel meer lucht. Ik ben blij met deze constructie.

Dinsdag

Vanavond had ik een gezamenlijke training met Running Improvement. Ik had nog last van de blaren van afgelopen weekend. Heel irritant, maar op zich ging de training wel lekker. Met wat intervals en daarna deden we wat yoga-achtige oefeningen. Ik merk dat ik super stijf word van al dat lopen, dus moet ik er ook echt nog wel wat meer yoga tussendoor doen, om niet een enorme houten klaas te worden. En vooral.. geen blessures te krijgen.

Woensdag

Op mijn werk moest ik een uurtje langer doorwerken dan normaal en ik had van te voren bedacht, dat ik best wel vanaf mijn werk in Nijmegen naar Arnhem zou kunnen teruglopen. Ik heb dat al een keertje eerder gedaan. Toen regende het keihard en was het ijskoud. Maar vandaag was het weercijfer 10! Met een zonnetje erbij is het zo veel makkelijker om te gaan vertrekken. Uiteindelijk was het -via de snelfietsroute- 18,5 km naar mijn huis.

Training Recap: week 33

Donderdag

Dankzij mijn nieuwe constructie was ik vanavond ook ‘vrij’ van de hardlooptraining. Een fijn rustdagje dus.

Vrijdag

Vanavond was er een training van Running Improvement, maar vanavond kon er niet bij zijn, dus deed ik mijn eigen rondje van ongeveer 8 km. Ook deed ik wat yoga, want aan de lenigheid valt nog wel het een en ander te verbeteren.

Zaterdag

Op het schema stond een off road training met interval: 5 x 2000 meter. Ik had het zwaar in park Sonsbeek, Zypendaal waar ik liep, maar het was wel lekker om tempootjes te lopen. Totdat ik tijdens een rondje op snelheid languit op mijn plaat ging. Ik werd echt gelanceerd over een boomstronk, er was geen houden meer aan, ik viel keihard op mijn elleboog en knie. Die bloedde behoorlijk. En het deed ook pijn. Gelukkig kon ik daarna wel doorlopen. Ik zat helemaal onder het zand en bloed. Door mij leek hardlopen opeens een hele gevaarlijke sport 😉

Training Recap: week 33

Zondag

Mijn knie en elleboog waren de volgende dag behoorlijk dik en ik maakte me zorgen over de 30 kilometer die vandaag op het schema stond. Ik besloot het maar gewoon te proberen en te kijken hoe ver ik zou komen vandaag. De eerste kilometers gingen goed en tot 10 km ging het ook prima. Ik dacht dat ik die 30 kilometer wel prima zou kunnen lopen en dat bleek inderdaad het geval. Ik had misschien niet de meest inspireerde route voor mezelf uitgekozen (15 km heen en toen weer terug), maar dat maakte me niks uit.

Ik liep lekker, ik zat in een flow en met het lopen krijg ik me gedachte op een rijtje. Meditatie, maar dan anders. Aan het einde van mijn run begon het idioot hard te regenen, maar ik voelde het amper. Het kon me niet schelen, ik voelde me goed! Na 30 km was ik weer thuis en voelde ik me onoverwinnelijk. En ja, dat alles bij is dus waarom ik van die lange duurlopen houd. Op naar de 80!

You Might Also Like

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

3 − een =