Input your search keywords and press Enter.

Training recap: week 19

Precies 2 weken geleden liep ik (Erlinde) de marathon van Antwerpen. De eerste week na de marathon heb ik niet hardgelopen in verband met het herstel, maar deze week mocht ik gelukkig wel weer! Dit was mijn sportweek:

Maandag

Een weekje niet hardlopen is prima, maar veel langer hoeft het van mij niet te duren, want ik mis het! In het weekend had ik een stukje gefietst op de mountainbike, maar toen ik mijn linkerbovenbeen begon te voelen, reed ik maar snel naar huis. Op maandagavond deed ik 30 minuten een Restorative yoga sessie. Restorative yoga is perfect in tijden waarin je lichamelijk (en geestelijk) wilt herstellen en opbouwen. Ideaal dus wanneer je veel van je lichaam hebt gevraagd zoals het lopen van een marathon, maar het helpt ook als je net hersteld bent van een griepje.

Dinsdag

Bevrijdingsdag! Dus een vrije dag vandaag, heel fijn. ‘s Avonds was er wel gewoon training. We liepen ongeveer een half uurtje samen met de groep. Door de stad, dwars door het NS station, altijd leuk, en weer terug naar de fitness ruimte. Daar deden we een circuit training voor de kracht. Bij het circuitje hoorde ook een minuut planken. Het was duidelijk iets te lang geleden, want die minuut duurde eindeloos. Meer planken en core training dus voor mij! Want voor die felbegeerde sixpack deze zomer moet ik nog wel even aan het werk.

Woensdag

Rust!

Donderdag

Deze week was het trainen op een laag pitje omdat mijn lichaam nog wel moet herstellen. Op zich voel ik me prima en heb ik nergens last van. Gelukkig geen pijntjes dus. Donderdag deed ik nog even de plank, maar daar hield het dan ook mee op.

Vrijdag

Trainingsavond. We begonnen met techniektraining en deden daarna een circuit. Niet helemaal voluit, maar wel even de spieren aan het werk zetten. Daarna gingen we met de groep hardlopen. We maakte we een mooi rondje door Klarendal met de nodige klimmetjes. De benen voelden goed en het was super lekker om weer te lopen. We zijn al plannen aan het maken voor een nieuw doel, om het ‘zwarte marathon gat’ op te vullen;-). Want doelloos rond lopen, dat kan ik niet.

Zaterdag

Geen sport. Maar ‘s avond wel met de voetjes van de vloer op de housewarming party van Stefanie. Dat telt toch ook?

Zondag

Wat een mooi weert was het vandaag, maar helaas moet ik me nog even inhouden qua hardlopen. Een rondje op de fiets dan maar. Geen pijntjes bij het fietsen nu, gelukkig maar. Volgende week wordt gelukkig iets boeiender op sportief gebied. Dinsdag ga ik meedoen aan een wetenschappelijk onderzoek op Papendal voor een sportdrankje, waarover later meer. En…zaterdag is de We Run Amsterdam van Nike. Dat zijn de betere vooruitzichten!

Training recap: week 19 | Run-way Girls

You Might Also Like

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

4 × vier =