Input your search keywords and press Enter.

Stefanie heeft een doel: een strakke buik

Een strakke buik willen wij allemaal. De één is nog strakker dan de ander, maar wat is eigenlijk haalbaar en mooi bij jou zelf? Dat ligt aan jouw manier van leven. Als dat in alle opzichten klopt, dan zal jouw buik dat ook laten zien. Ik (Stefanie) heb nu een longpack in plaats van een sixpack. Niet dat ik ontevreden ben, maar toch kan alles beter en strakker. Dit jaar wordt het jaar van de strakke buik!

Trainen

Om een strakke buik te krijgen moet je manier van leven wel kloppen. De buikspieren moeten goed getraind worden. Maar ook de “hulpspieren” van de buikspieren. Neem bijvoorbeeld de rugspieren. Deze spieren werken samen met de buikspieren. Dus als jij je rugspieren niet traint zul je nooit het gewenste resultaat behalen. Maar zo is het ook belangrijk dat jij je bovenbenen traint. Het klinkt misschien gek maar zo zit je lichaam wel in elkaar. Niets werkt los van elkaar, alles werkt samen.

Wissel krachttraining en cardio af. Voeg een half uur of een uur cardio training toe aan je dagelijkse krachttraining. Dit helpt vet rondom je buik te verbranden. Hardlopen, fietsen, crosstrainer of bijvoorbeeld traplopen op een versneld tempo is erg effectief.

Voeding

Het kan heel goed zijn dat jouw buikspieren al zeer goed getraind zijn maar dat ze verborgen zitten onder een laagje vet. Dit is alleen weg te halen door goed te eten. Voeding is naast trainen super belangrijk. Hiermee behaal jij je doelen anders kun je nog zo hard trainen maar dan gebeurd er toch echt niks. Zorg dat je gezond en gevarieerd eet. Dat je lichaam meer vet verbrand dan opslaat. Hieronder een paar punten waar op gelet moet worden:

  • Zorg dat je calorie inname niet boven de 2000 komt. Maar je moet wel voldoende blijven eten. Ga jezelf absoluut NIET uithongeren. Hiermee krijg je anders heel veel ellende. Dus doe alles op een gezonde manier.
  • Eet elke dag 1 gram eiwitten per kilo van je lichaamsgewicht. Dus weeg jij 60 kilo dan eet je 60 gram aan eiwitten.
  • Meerdere maaltijden per dag. Kleine porties over de gehele dag verdeeld. Geen 3 hoofdmaaltijden per dag meer, liever 6 keer kleinere porties
  • Drink voldoende groene thee en water.
 Personal trainer

Ik (Stefanie) heb heel toevallig een eigen personal trainer in huis rond lopen. Mijn vriend is personal trainer en helpt mij bij het behalen van mijn doel. Hij zal mij helpen met het trainen van mijn buikspieren. Alle andere spiergroepen train ik tijdens de body-pump lessen. Mijn aantal uren cardio per week zijn al dik in orde. Mijn voeding is gezond en in balans maar ik eet nog te weinig over de gehele dag. Hier moet ik dus aan werken.

Ik moet meerdere kleine dingen eten per dag niet om mijn stoelgang op gang te houden, want die werkt al op volle toeren, maar om ervoor te zorgen dat het kleine laagje vet gaat verdwijnen en mijn blokjes te voorschijn kunnen komen. Omdat mijn vriend de hele dag door eet is dat wel iets makkelijker om te veranderen wanneer je dat niet hebt. Het enige nadeel wat ik heb is mijn lactose allergie. Mijn eiwitten kan ik dus niet halen uit producten als yoghurt en kwark. Dus moet ik goed in de gaten houden ik daadwerkelijk wel voldoende hiervan binnen krijg.

Ready set GO!

You Might Also Like

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

drie × 3 =