Input your search keywords and press Enter.

Krachttraining voor hardlopers

Krachttraining voor hardlopers

Dat krachttraining een noodzakelijke aanvulling is op hardlopen, wordt inmiddels door de meeste hardlopers -en hun trainers- wel erkend. Krachttraining versterkt de spieren en gewrichten, waardoor je je (wedstrijd)snelheid kan verbeteren. Daarnaast vermindert krachttraining het risico op blessures.

Krachttraining is onmisbaar

Losse Veter schreef een aantal interessante artikelen (gebaseerd op diverse wetenschappelijk onderzoeken) waaruit blijkt dat krachttraining voor runners onmisbaar is. Verder kan krachttraining je lichaamssamenstelling verbeteren; Het verhoogt je spiermassa en verlaagt je vetpercentage. Dat is niet alleen gezonder, maar ook nog eens goed voor de looks!

Personal training?

Het ligt voor de hand om voor een krachttraining naar een fitness-center te gaan en daar zelf aan de slag te gaan met gewichten. Een andere optie is om een personal trainer in te schakelen, mits je daar het geld voor (over) hebt. Je kan dan -met je levende stok achter de deur- aan de slag met een op maat gemaakt fitness trainingsprogramma dat is afgestemd op je persoonlijke situatie.

Fitness apparaten

Maar misschien doe je het liever zelf en train je thuis in je eigen fitness honk. Als je nog wat ruimte of zelfs een kamertje over hebt, kun je daar de gewichten of fitness apparaten kwijt. En voor de aanschaf van de fitness apparaten hoef je ook de deur niet uit.

Privé gym

Via Otto zijn heel veel verschillende soorten apparaten te koop. Van halterbankset tot compleet fitness station, van trampoline tot boksbal, alles voor je privé gym kun je er vinden. Maar heb je die extra ruimte niet, of vind je dat allemaal een beetje teveel van het goede, dan kom je met een fitness-mat en je eigen lichaamsgewicht ook al een heel eind.

Exercises to Keep You Running!

Gebruik bijvoorbeeld deze online video van Popsugar. Deze video bevat kracht- en stretch oefeningen en is speciaal afgestemd op runners die aan het trainen zijn voor de (halve) marathon. Naast kracht is lenigheid echt van belang voor runners. Het verbetert je bloedsomloop naar de spieren, je spieren werken efficiënter en een flexibel lichaam kan beter presteren. Waar wacht je nog op? Aan de slag met deze 5-minuten durende work-out!

 

You Might Also Like

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

2 × vier =