Input your search keywords and press Enter.

De 10 Tips die helpen om door die motivatiedip heen te knallen

De 10 Tips die helpen om door die motivatiedip heen te knallen

door Annemiek

Van de ene op de andere week kan het je overvallen… Eerst ging je vol met enthousiasme de deur uit om te rennen, maar dat enthousiasme is nu ver te zoeken. Je hebt last van een motivatiedip. Dat kan komen door de kou en regen buiten, maar het kan je eigenlijk altijd overvallen als hardloper. Ik heb er ook weleens last van en deel hier 10 tips die mij altijd helpen om door die motivatiedip heen te knallen. Om daarna weer snel de loopschoenen aan te trekken met een glimlach op mijn gezicht!

  1. Zet nieuwe muziek op je hardloophorloge (TomTom), iPod of telefoon met een up-tempo beat. Even wat nieuws om naar te luisteren onder het hardlopen in plaats van de vaste volgorde van liedjes die je inmiddels uit je hoofd kent.
  2. Ren eens een nieuwe route die je nog niet kent. Ontdek! Wedden dat de tijd ineens voorbij vliegt
  3. Koop nieuwe hardloopkleding, dan heb je zo zin om daarin te mogen rennen.
  4. Spreek af met iemand om eens samen met hem/haar te rennen. Ontspannen samen hardlopen in plaats van een kop koffie drinken. Gezelligheid onder het hardlopen als herinnering aan jezelf hoe leuk hardlopen kan zijn.
  5. Schrijf jezelf in voor een leuke hardloopwedstrijd om jezelf een doel te geven om naartoe te trainen.
  6. Loop eens een ontspannen rondje zonder horloge of telefoon om je route op te nemen. Het hardlopen voor het hardlopen en stop zodra je er genoeg van hebt. Je weet niet hoe lang je bezig bent, dus puur op gevoel “even lekker rennen”!
  7. Loop je altijd hetzelfde steady tempo? Gooi dan eens wat versnellingen in je training. Bijvoorbeeld: 30 minuten hardlopen maar om de 5 minuten ga je 30 tot 60 seconden even versnellen.
  8. Echt geen zin om te hardlopen in de regen? Duik dan de sportschool in voor een kracht/core training, want ook die heb je nodig als hardloper. Kan je toch trots zijn op jezelf dat je sportief bezig bent geweest.
  9. Bedenk iets lekkers wat je gaat eten als je jouw training hebt afgetikt. Bijvoorbeeld een grote omelet of een stukje pure chocolade met Netflix aan. Een kleine beloning in je achterhoofd doet wonderen.
  10. Bekijk een documentaire die gaat over hardlopers, zoals “Barkley Marathons Documentary” (staat op Netflix). Het is heel inspirerend om mensen te zien die de grenzen opzoeken tijdens het hardlopen. Daarna is het alleen nog maar denken “als zij dit konden, dan kan ik al helemaal even een half uurtje gaan rennen”.

Variatie is met alle motivatietips het sleutelwoord! Wil je meer motivatie om te blijven hardlopen? Bezoek dan eens mijn blog HardloopHaas, die vol staat met allerlei hardlooptips

annemiek

You Might Also Like

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

1 + dertien =