Input your search keywords and press Enter.

BACK to work

BACK to work..Workout voor je rug!

BACK to work, because we can’t forget the back. De rug is tenslotte ook erg belangrijk. Dus deze mag je niet vergeten te trainen. De rugspieren zijn dus erg belangrijk. Daarom moeten we ook hier voldoende aandacht aanbesteden. Vooral voor alle hardlopers is het van groot belang dat onze rugspieren goed getraind zijn. Tijdens het hardlopen krijgt je lichaam heel veel schokken te voortduren. Ze schieten vanuit je voeten, via je benen naar je (onder)rug.

Je rug vangt  dus zoveel klappen op dat hij wel sterk moet zijn om dit aan te kunnen. Anders is de kans groot dat het “in je rug schiet”. Je hele rug vast gaat zitten met als gevolg veel last van (onder)rug klachten, overbelaste Si gewrichten, een pijnlijk bekken en noem maar op. In ieder geval niet iets waar je op zit te wachten of wat je iemand toewenst.

Inspiratie & motivatie

Je kunt alle spiergroepen thuis of in de gym trainen. Thuis gebruik je vaak alleen je eigen gewicht en in de gym wordt er vaak met gewichten getraind. Beide manieren zijn effectief, maar een combinatie van beide methoden is het allerbeste.

Ga in de gym alleen niet zomaar wat doen. Laat je wel helpen door een fitness instructeur om ervoor te zorgen dat je op een goede veilige manier traint. Doe je dit niet dan zul je weinig resultaat behalen, blessures oplopen of nog erger. Voor de oefeningen thuis, of als je al een ervaren sporter bent in de fitness, zijn er vele inspirerende filmpjes te vinden op Youtube. Dus geen excuus meer. Trainen is leuk, so BACK to work.

 

You Might Also Like

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

11 − een =